یک کامپیوتر قدرتمند مجهز به MIL-STD-1553

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

6 اسفند 1397

یک کامپیوتر قدرتمند مجهز به MIL-STD-1553

به تازگی شرکت Kontron America محصول جدیدی از سری‌ COBALT برای سیستم‌های محاسباتی تعبیه شده اویونیک ارائه کرده است. سری‌های COBALT 901|400 به گذرگاه MIL-STD-1553 تجهیز شده است که برای متمرکز کردن اطلاعات الکترونوری و مادون‌قرمز (EO/IR)، پردازش پیشرفته ویدئو، صوت و لینک داده (لینک 16) و جدیدترین برنامه‌های کاربردی آگاهی موقعیتی به‌‌کار گرفته می‌شود.

این محصول به عنوان یک کامپیوتر قدرتمند و آماده به ماموریت برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی هواپیماهای نظامی طراحی شده است. گذرگاه داده 1553 به این مدل از COBALT قابلیت اتصال به انواع زیرسیستم‌های پیچیده که از ارتباطات سریال پشتیبانی می‌کنند را می‌دهد. همچنین این سیستم با فرم فاکتور کوچک برای برنامه‌های کاربردی تعبیه شده چند پروتکله با تراکم بالا مناسب است.

امروزه گذرگاه داده 1553 به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های کاربردی فراتر از کنترل پرواز اویونیک گسترش پیدا کرده است و در طرح‌های جدید نظارتی، شناسایی و جاسوسی (ISR) مانند هدف‌یابی نظامی و ماهواره‌ها کاربرد دارد. این تنوع زیاد در کاربردها موجب نیاز به انتقال با نرخ داده بالا روی زیرساخت‌های گذرگاه MIL-STD-1553 می‌شود. بنابراین وجود یک کامپیوتر قدرتمند و سریع و ترکیب آن با گذرگاه 1553 می‌تواند در طراحی سیستم‌های نظامی بسیار کارآمد باشد.

سری‌ COBALT 901|400 علاوه بر قابلیت‌های پایه COBALT 901، دارای یک سوئیچ اترنت L2 و یک رابط MIL-STD-1553A/B یکپارچه با دو کانال اضافه است. این ماژول با یک بورد ویژه و یکپارچه از نسل ششم پردازنده چهار هسته‌ای Intel Xeon E3-1505L طراحی شده است. سیستم به حافظه‌های 16 یا 32 گیگابایت با قابلیت کد تصحیح خطا تجهیز شده است. برای ذخیره‌سازی داده‌ها روی سیستم امکان نصب یک یا دو درایور حالت جامد قابل‌حمل (RSSD) است.

طراحی فشرده، بهره‌وری کافی از انرژی و طراحی بدون فن، این پلتفرم را برای محیط‌هایی که از نظر وزن، فضا و توان مصرفی (SWaP) محدود هستند، انعطاف‌پذیر می‌کند. از طرفی وجود دو درایور RSSD و اسلات‌های توسعه داخلی I/O می‌تواند به راحتی برای پاسخگویی به نیازهای ماموریت‌های خاص به‌کار گرفته شوند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فرم فاکتور کوچک با ابعاد 8.5×5.6×3.9 اینچ
  • وزن: 3/3 کیلوگرم
  • سوئیچ اترنت L2 با چهار پورت خارجی
  • سیستم عامل: لینوکس- اوبونتو، ویندوز
  • سیستم ایمن در برابر عوامل محیطی
  • دارای پورت‌های USB 3.0/2.0, GbE, HDMI, VGA, Audio, GPIO و سریال

دمای سازگار: -40 تا +71 درجه سانتی‌گراد

اگر مطلب برای شما مفید بود آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بسترهای خود را انتخاب کنید!

سایر مقالات علمی و محتوای آموزشی پژوهشکده اویونیک